Prima nava cu propulsie construită de inginerii români și, în același timp, ultima cu zbaturi construită în Europa, „Borcea” a împlinit anul acesta 108 ani și urmează să-și continue cursele, anunță De Brăila.

Vasul se află în administrarea Inspectoratului Școlar Județean, care își dorește că „această nava de patrimoniu, istorie vie a locurilor, să-și continue mai departe cursele pe bătrânul fluviu Dunărea”, se precizează într-un comunicat de presă.

Cătălin Canciu, șeful ISJ, a anunțat faptul că singură problema este lipsa personalului navigant. Astfel, inspectorul școlar general a decis organizarea unui concurs pentru ocuparea, pe perioada nedeterminată, a funcțiilor de marinar, mecanic și pontonier și angajarea unui timonier și unui căpitan pe perioada determinată.

„Fostul comandant Ilie Țincu, cel care are meritul incontestabil de a fi tratat cu mult suflet această nava, a ieșit la pensie și, așa cum se întâmplă în multe domenii de activitate, și domeniul naval este unul deficitar în ceea ce privește forță de muncă. La ora actuală, personalul de care dispunem nu este suficient pentru a realiza curse pe Dunăre, vorbim despre personal angajat pe perioada pandemiei, în baza Legii 55/2020. Am luat decizia că, în perioada următoare, să organizăm concurs pentru ocuparea, pe perioada nedeterminată, a funcțiilor de marinar, mecanic și pontonier. Pentru funcțiile de timonier și căpitan, având în vedere că vorbim despre cheltuieli foarte mari, luăm în calcul găsirea unor soluții legale pentru achiziționarea acestor servicii pe perioada determinată. Cu alte cuvinte, ne gândim să angajăm un timonier și un căpitan doar în perioadele cât nava organizează excursii pe Dunăre. În aceste condiții, am face o economie la buget și nu am plăti doi angajați”, a declarat Canciu.

IȘJ Brăila este singurul inspectorat școlar din țară care deține o ambarcațiune.

„Nava cu aburi și zbaturi, Borcea este înscrisă în patrimoniul național încă din anul 1999, la categoria Tezaur, cea mai înalta clasa a patrimoniului. În primii ani de activitate, după lansarea la apă în 1914, Borcea a servit drept iaht al casei regale, la bordul ei fiind văzut deseori regele Ferdinand”, se mai arată în comunicat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.