Mai mult de jumătate din podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este gata. Lucrările avansează, iar șoferii ar trebui să poată circula pe el începând din anul 2023, relatează Digi24.

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila avansează de la o zi la alta. Mai bine de jumătate din treabă este gata. Constructorii au început să întindă cablurile principale între blocurile de ancoraj.

„Sunt printre cele mai importante elemente ale acestui proiect. De acestea vor fi conectate toroanele, care ulterior vor susține tablierul metalic. Acesta urmând să fie montat piesă cu piesă”, a declarat responsabilul de șantier, Viorel Eșanu pentru sursa citată.

„Firele de cablu au undeva la 5,44 milimetri. Ele vor forma pachete de câte 544 de fire. Și toroanele, la rândul lor, în număr de 16, vor forma cablul principal. Această procedură este pentru prima dată efectuată în România”, a spus inginerul Coreliu Barbu.

„Aceasta este una din etapele principale pentru derularea acestui proiect, operațiunile urmând să se desfășoare până la finalul anului curent. Odată cu terminarea construirii cablului se va trece la montarea tiranților pentru susținerea tablierului metalic.”, susține Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Lucrările la drumurile de acces dinspre Brăila către pod și pe partea tulceană deja s-au demarat de ceva vreme”, a mai spus responsabilul de șantier pentru sursa citată.

Construcția impresionantă face legătura între județele Brăila și Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime și o înălțime de aproape 200 de metri. Valoarea totală a proiectului este estimată la două miliarde 650 de milioane de lei, iar aproximativ 75% din această sumă vine de la Uniunea Europeană. Proiectul înseamnă pe lângă pod și o adevărată rețea de șosele și drumuri de acces de peste 20 de kilometri, iar constructorii promit că totul va fi gata la timp.

Podul de peste Dunăre va fi cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.